Небайдужим киянам - сюди! Натисніть! | Наш сайт переглянули
|
Існує думка, що треба боротися не з пропозицією спиртних напоїв та цигарок, а з попитом на них. Мовляв, треба підвищувати культуру молоді. А уявіть собі ситуацію: батьки розклали в кожній кімнаті вазочки з шоколадними цукерками та залишили вдома п’ятирічного малюка. І суворо наказали йому: «Не їж – а то дістанеш на горіхи!». Але навіщо так робити? Можна ж просто сховати цукерки, щоб дитина їх не дістала. Так і в нашій проблемі: скрізь пиво та цигарки, а ми бідкаємося, що діти нерозумні і їх купують.
І є принципова відмінність продажу цих товарів у великих мережах і малих архітектурних формах. Касир супермаркету зацікавлена в своїй роботі, а не доходах магазина. І вона не продасть цигарки дітям, бо за таке порушення можуть звільнити. А МАФи – це зазвичай сімейний бізнес. І тут працюють під девізом: «Якщо не я, то інша сволота продасть дитині цигарки, а так – мені копійка».
Приклад з мого досвіду: я зафотографував, як в кіоску продають контрабанді цигарки і написав у податкову адміністрацію. А мені прийшла відповідь, мовляв, ми не можемо встановити, який саме суб’єкт ними торгує. От МАФи і йдуть на порушення закону, щоб вижити. То як же з цим боротися? Якщо є смердюче болото, можна вичерпувати його по відру. А можна перекрити джерела води, які живлять це болото. Другий варіант – значно ефективніший.
Сьогодні ми маємо подякувати Верховній Раді за обмеження реклами тютюну. Однак цигарки ще можна популяризувати в торгових закладах. Тому ми будемо боротися за повну заборону такої реклами, щоб вона не провокувала наших дітей курити. Ми також вимагаємо ускладнити видачу ліцензій тим закладам, які продавали неповнолітнім спиртне та цигарки.
Працювати треба комплексно – обмеження реклами + пропаганда спорту + обмеження продажу.