- Київський форум - http://kiev-forum.org -

“Недокияни”. Транспорт

11.02.2011 17:19 у розділі Блоги | 1 коментар

У вічній суперечці “понаїхали/поналишалися” є ще одна грань – мешканці передмість. Поспілкувавшись з мешканцями Борисполя, Бородянки, Броварів, Фастова, Макарова, побачив, що проблеми цих людей нічиї – нецікаві ні столичній владі, ні обласній.

В демографії це називається “маятникова міграція” – люди живуть в одному населеному пункті, а працюють в іншому. Зрозуміло, що головне благо – це столична зарплата, але проблем вони отримують удвічі більше.

Щоранку добра половина жителів приміської зони кляне транспортне сполучення. Натомість зона Ірпінь-Буча-Ворзель і аж до Бородянки стоїть щоранку у пробках. Аналогічна ситуація на Макарівському напрямку та багатьох інших. Маршрутка коштує недешево: до Борисполя – 5 грн, Бородянка – 12 грн. При цьому більшість маршруток іде тільки до крайньої станції метро. Інколи окрім приміської маршрутки доводиться під’їжджати місцевою (+2 грн). Витрати на одну людину можуть сягнути 800 грн на місяць (20% середньої київської зарплатні).

Для декого альтернатива – електричка. Але перейняти досвід Москви і запустити регулярні швидкісні поїзди до міст-супутників київська влада не збирається – тут би свої “спальники” транспортом забезпечити, а області такі проекти не по кишені. Один дизель у Вишгород пускали з неймовірним “скрипом”. Крім того, у ряді міст залізничні вокзали знаходяться далеко від центру, потрібно доїжджати іншим транспортом.

Суттєва транспортна проблема – останні маршрути ідуть досить рано. Відповідно, з надурочної роботи, з вечірнього кіно, концерту, спектаклю люди можуть банально не добратися додому – таксі за місто їде за великі суми, попутка допоможе лише населеним пунктам на великих автошляхах. Як варіант вирішення проблеми можна поставити обов’язковою умовою для всіх перевізників робити хоча б 2-3 нічні рейси (втім, цілодобовий транспорт – це проблема усього Києва).

На подолання труднощів витрачається маса часу. У багатьох мешканців приміської зони дорога займає 5-6 годин щодня (!) Це час, відірваний від відпочинку, сім’ї, праці.

Через усі ці фактори Київ втрачає значну частину робочої сили – як некваліфікованої (яка теж дуже потрібна в мегаполісі), так і висококваліфікованої. Натомість мешканці приміської зони намагаються перебратися в Київ.


1 коментар (Відкрити | Закрити)

1 коментар

Коментар №1 від Воркер On 17.04.2011 @ 17:52

В демографії це називається “маятникова міграція” – люди живуть в одному населеному пункті, а працюють в іншому.
От-от, а поповський зам Крамаренко назвав нас “міграційним шаром” і сказав, що скоро киян відгородять від нас соцкартками і будуть нас визискувати наповну. В транспорті будемо більше платити з “корінних”, хоч працюємо у Києві і фактично на Київ. Це ж наш рідний обласний центр – а ми тут будемо ніхто. А якийсь донецький товстосум приїде – купить квартиру і він вже Киянин. Несправедливо!


Надруковано з веб-сайту Київський форум: http://kiev-forum.org

Постійна адреса сторінки: http://kiev-forum.org/nedokyyany-transport/

© 2010 ВГО “Київський форум”. Передрук авторських матеріалів можливий за умови посилання на текст оригіналу на веб-сайті www.kiev-forum.org.