18.01.2012
Олег Дубовик |
Шановний пане Віталію!
Згідно статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми.
Відповідно до цього ж Закону істотний недолік – це недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця, та не може бути усунений протягом 14 днів.
Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов’язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
Якщо придбаним Вами телефоном, через його несправність, не можливо здійснювати дзвінки, тобто використовувати його за прямим призначенням, і якщо Вам до сьогоднішнього дня його не відремонтували, то технічний недолік придбаного Вами товари є істотним.
Встановлення наявності або відсутності істотних недоліків може здійснюватися шляхом проведення експертизи.
У разі виникнення потреби у визначенні причини втрати якості товару, гарантійний термін якого не вичерпався, продавець зобов’язаний у триденний термін з дня одержання письмової заяви від споживача відправити такий товар на експертизу. Експертиза проводиться за рахунок продавця. Якщо в результаті експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі товару споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач обов’язаний відшкодувати продавцю (підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець) має право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.
Отже, якщо Ви вже отримали результати експертизи, яка підтвердила факт істотного недоліку придбаного телефону, Ви маєте право вимагати від «АЛЛО» розірвання договору купівлі-продажу та повернення сплачених коштів за товар.
Тому, раджу Вам звернутися до магазину “АЛЛО” разом з висновком експертизи, чеком за придбання телефону та повним комплектом документів та приладів отриманих разом з телефоном і вимагати у них відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» розірвання договору купівлі-продажу та повернення сплачених коштів (1. перед зверненням зробіть для себе обов’язково копію висновку експертизи, чеку та гарантійного талону – про всяк випадок. 2. Йдучи до магазину “АЛЛО” візьміть із собою когось із друзів або рідних, щоб були так би мовити “свідки”). Якщо працівники магазину будуть відмовлятися повернути кошти, скажіть їм, що у Вас є всі документи, які підтверджують істотний недолік товару, який спричинений не з Вашої вини, а тому Ви одразу йдете в управління захисту прав споживачів.
У разі, якщо працівники «АЛЛО» все-таки відмовляться повернути Вам сплачені кошти за телефон, то необхідно буде звернутися із скаргою на таку відмову до Державної інспекції з питань захисту прав споживачів (03680 м. Київ-150, вул. Горького, 174). До скарги необхідно буде додати копії гарантійного талону, чеку та висновку експерта. Як показує практика, обґрунтоване звернення до Державної інспекції з питань захисту прав споживачів із скаргою відновлює порушені права споживача.
Якщо ж вказані звернення також будуть безрезультатними, то Вам необхідно буде звернутися до суду.
Бажаю Вам позитивно вирішити Вашу проблему!
|
Пане Віталію, якщо експертизою підтверджено те, що Ваш телефон не заряджається, і справа не в зарядному пристрої, то це і є істотним недоліком, адже Ви не можете користуватися телефоном, тобто використовувати його за прямим призначенням. “АЛЛО” можуть сказати, що проблема не в телефоні, а в акумуляторі, але ж акамулятор є невідємною технічною складовою телефону, без якого він просто не буде працювати. Таким чином має місце істотний недолік придбаного товару, тому сміливо ідіть в “АЛЛО” і робіть те, що я описав у відповіді на Ваше запитання.
Я не знаю як мені доказати що в мене істотний недолік. адже мій телефон не хоче заряджатись і справа не в зарядному пристрої. якщо я не можу його зарядити то я не можу його використовувати.