21.01.2012
Олег Дубовик |
Шановний пане Ігорю!
Відповідно до законодавства форми платіжних документів (квитанцій) розробляються надавачем тих чи інших послуг. Тобто, теоретично надавач послуг може передбачити в платіжці лише дані, необхідні для вірної оплати отриманих, або які будуть отримуватися в майбутньому, послуг. Звісно, якщо в платіжці містяться дані, які можуть ввести в оману споживача, то це є порушенням законодавства про захист прав споживачів і є підставою для реагування компетентних органів.
Що стосується конкретно послуг зв’язку та електропостачання, то слід зауважити наступне.
Запамятайте, що надання тих чи інших послуг регулюється укладеним договором, в якому як правило передбачено порядок розрахунків за отримані послуги. Тому в першу чергу завжди керуйтеся умовами договору, а не даними в платіжних документах.
Згідно Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабміну від 09.08.2005р. № 720, надання телекомунікаційних послуг здійснюється за попередньою оплатою (внесення авансу, придбання телекомунікаційних карток тощо) та/або в кредит.
Розрахунки за телекомунікаційні послуги здійснюються на умовах договору або без договору за готівкову оплату (чи за допомогою телекомунікаційних карток тощо) в разі одержання споживачем замовленої за попередньою (авансованою) оплатою послуги.
Плата за отримані телекомунікаційні послуги вноситься споживачем після отримання ним рахунка, але не пізніше 20 числа місяця, що настає після повного розрахункового періоду, та до 20 числа поточного місяця у разі застосування попередньої оплати, якщо інше не передбачено договором. Оператор не може включати до обов’язкових умов договору вимогу про попереднє внесення абонентної плати або авансового платежу за послуги більше ніж за один розрахунковий період.
Стосовно електроенергії, відповідно до Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабміну від 26.07.1999р. № 1357, розрахунковим періодом для встановлення розміру оплати спожитої електричної енергії є календарний місяць. Плата за
спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію
вноситься не пізніше 10 числа наступного місяця, якщо договором не
встановлено іншого терміну.
Оплата спожитої електричної енергії може здійснюватися:
– за розрахунковими книжками;
– за платіжними документами, які виписуються
енергопостачальником;
– за карткою попередньої оплати.
Порядок та форма оплати спожитої електричної енергії визначаються у договорі.
Отже, раджу Вам під час визначення порядку оплати отриманих послуг керуватися умовами договору, а у разі, якщо Ви вважаєте, що надавач послуг вніс до квитанції дані, які вводять Вас, як споживача, в оману, то раджу Вам звернутися до Управління захисту прав споживачів, та\або до регуляторів відповідних галузей: Національної комісії з питань регулювання зв’язку та Національної комісії з питань регулювання електроенергетики.
|