Небайдужим киянам - сюди! Натисніть! | Наш сайт переглянули
|
Сьогодні йде дискусія, наскільки потрібен перехід від монопольного зовнішнього незалежного оцінювання до можливості триступеневого вступу – з урахуванням результатів тестування, середнього балу атестату й вузівських іспитів. Мені здається, що другий варіант об’єктивніший. І ось чому.
Бал додатку до атестату – це участь школи в оцінюванні знань випускника. Вибачте, 11 років ходити до школи і потім знівелювати найшляхетнішу роботу вчителя – це щонайменше не дуже добре. ЗНО – це участь держави, а вступні іспити – участь навчального закладу. Така процедура пропонується проектом Закону України «Про вищу освіту».
Узагалі, моя думка така: чим більше можливостей оцінювати якість знань вступника – тим об’єктивніший ми матимемо результат. Тому що немає великої кількості випадків, коли був величезний розрив між балами в атестаті і результатами ЗНО. Вони є, але говорити про таку тенденцію абсолютно недоречно. А щодо чуток про хабарництво й корупцію у вищій освіті, то я хочу сказати як студент Інституту міжнародних відносин: якщо ви добре навчалися, якщо ви переконані в своїх знаннях – ніхто не забере у вас ваше бюджетне місце.