Учора міська влада вирішила назавжди зупинити трамвай №5. Колію, яка майже 120 років з’єднує Контрактову площу й міст Патона вирішили демонтувати, щоб розвантажити рух автомобілів, повідомляє газета «Сегодня».
Тепер дістатися до мосту Патона можна автобусом №51 й маршруткою №500. У пасажирів, які стоять на зупинках – думки розділилися. Одні кажуть, що трамвай-пенсіонер потрібен тільки влітку для пляжників і рибалок, а інші нагадують, що він є частиною історії Києва й багатьох його мешканців. У 1974 році, коли приїжджав президент США Річард Ніксон, всю набережну перекрили, лише трамваю дозволили курсувати.
Полюбляли каталися цим маршрутом не лише звичайні люди, а й зірки: «Бувало, що Данилко зайде прокотиться. Сяде в куту і дивиться у віконце. Наташу Корольову катала кілька разів, Кузьма взагалі частий гість», – згадує водій трамвая з 40-річним стажем Валентина Павлова.
«Кілька років тому ми з Віталієм Борисюком веселили народ в трамвайчику уздовж Дніпра. Знімали жартівливе шоу. Я у вечірній сукні з яскравим макіяжем, із зачіскою, на шпильках, а Віталій – з гітарою. Він співав серенади, бабусі підспівували і плакали від щастя. Ось ми наробили галасу серед пасажирів. Всі були у захваті», — розповідає Ольга Сумська.
Водночас експерти кажуть, що трамвай і справді непотрібний.
«На ньому ж майже ніхто не їздить, зате за рахунок трамвайної лінії суттєво розв’яжеться проблема із заторами в цьому районі. Їх уже прибрали у багатьох районах, і це правильно», — стверджує архітектор Леонід Зімін.
Щоправда, києвознавці не згодні. Історик Олександр Анісімов наголошує: «Ця трамвайна лінія – частина історії. До того ж трамваї – найбільш екологічний транспорт. Вони, їздять, наприклад, Веною, і це вважається родзинкою» .
Нагадаємо, що закриття трамвайних маршрутів – це звичайна практика столичної влади. Народний депутат України Юрій Кармазін ще в грудні 2009 року в ефірі передачі «Київський форум» заявив, що в Києві ліквідовано декілька трамвайних ліній і депо – і, як наслідок, в атмосферу потрапляє більше шкідливих речовин від автомобілів – аж 227 тонн.
Однак є трамвайні лінії, яким дали друге життя. У першу чергу – це 1-й і 3-й швидкісні маршрути на Борщагівку. Але й вони відкрилися минулої осені недобудованими.
109