Трамвайний вагон «Пульман» 1909 року випуску знищили під час ліквідації колії на Набережному шосе, про це пише автор ЖЖ «Интересный Киев».
Це один з тих 4-осевих вагонів, завдяки яким київський трамвай вважався передовим в Російській імперії. Вони могли долати найкрутіші підйоми й повороти, і відзначалися високою місткістю. На багатьох фото саме ці трамваї йдуть по Хрещатику й Володимирському спуску.
У Києві на початку ХХ сторіччя з’явилося 74 таких вагона, виготовлених за кордоном і з бельгійським обладнанням. Деякі з них пережили Велику Вітчизняну війну і загалом працювали на місто понад 50 років. Потім частину цих трамваїв «переварили» на нові моделі, а частину передали іншим містам, де згодом їх пустили на металобрухт. У Києві «вижив» лише один «Пульман», тому що його в 1952 році переобладнали на пересувну електропідстанцію. За деякий час його «тимчасово» поставили біля метро «Дніпро» – більш як на півсторіччя. А в 90-х роках ще й обнесли огорожею.
Огорожа не допомогла. Халатні «ліквідатори» трамвайної колії знищили раритетний вагон.
«Тепер все. Більше таких нема і не буде. В музеях Європи не бачив. Відновлювати немає з чого, хоча найцінніше і важкоповторюване – теліжки і рама, – можливо, ще збереглися після казні», – робить висновок автор статті в ЖЖ.
За повідомленням Kievpress, вже відома реакція на подію голови комісії з питань культури і туризму Київради Олександра Бригинця.
«Цей трамвай міг бути історичною прикрасою міста, бо Київ – перше трамвайне місто Російської імперії. Такі об’єкти, як цей трамвай, не можуть безслідно щезати. Тому я як депутат звернувся до керівництва міста з вимогою розібратися в причинах халатного ставлення до об’єкта і, якщо це ще можливо, знайти ресурси для того, щоб відновити трамвай», – заявив Бригинець.
Після такого коментаря, залишається лише риторично запитати чиновника, чому «окраса міста» безславно іржавіла півсторіччя, ще й обнесена парканом?
Як відомо, 22 лютого міська влада вирішила демонтувати трамвайну лінію, яка з’єднувала Контрактову площу й міст Патона, щоб розвантажити рух автомобілів. Маршрут трамваю №5 назавжди пішов в історію Києва.
Фото з ЖЖ “Интересный Киев”
Про це також пишуть:
“Газета по-киевски”: В Киеве уничтожили 102-летний трамвайный вагон.
“Українська правда. Київ”: У Києві “випадково” знищили дореволюційний трамвай.
“Коментарі. Київ”: У Києві “випадково” знищили дореволюційний трамвай.
“Обозреватель. Кияни”: В Киеве уничтожили ретро-вагон.